תוכן הענינים

בחירת דלתות אלומיניום וחלונות אלומיניום

בחירת דלתות אלומיניום וחלונות אלומיניום חשיבות ומשמעות רבה בתכנון ועיצוב הבית

החלום הישראלי לבנות בית עם גינה ירוקה מכיל בתוכו חודשים רבים של תכנון קפדני ומחשבה מדוקדקת על כל כך הרבה פרטים. אחד החשובים שבהם הוא תכנון הפתחים, בעזרתם ניתן לחבר את הבית לסביבה שלו, לנוף ולגינה.

שרון רותם, אדריכלית מ"קו-" סטודיו לאדריכלות ועיצוב מסבירה כי תכנון נכון של הפתחים בעזרת חלונות אלומיניום, יכניס אור טבעי ואויר וישפר את איכות החיים בבית. "במהלך התכנון אנו קובעים את מיקום הפתחים בהתאם לפונקציות וחיבור הבית אל החוץ ובוחרים את אופי האלומיניום שיגדיר את הפתח. לבחירת דלתות אלומיניום וחלונות אלומיניום חשיבות ומשמעות רבה בתכנון ועיצוב הבית, והוא בין המרכיבים העיקרים המשלימים את השפה העיצובית. לכן יש לתת לו מחשבה כבר בשלבי התכנון הראשוני ולהעמיק ולדייק בשלב זה, טרם הביצוע. אני ממליצה כבר בשלב זה לקדם פגישה עם יועץ אלומיניום בכדי לעבור ולתכנן את כל הפתחים. כך יחסכו 'הפתעות' בביצוע והקבלן ידע להכין את הפתחים (משקוף עיוור, איטום, מיקום החלון בגליף, סוג התריס וההכנה הנדרשת וכו') להתקנת החלונות והתריסים בצורה מושלמת. 

כשמתכננים אלומיניום לבית פרטי יש מספר
אלמנטים שיש לקחת בחשבון. בכדי לקבל תמונה מלאה ורחבה – נעזרנו בחברת "קסטן-מערכות אלומיניום" בה מבצעים עבודות אלומיניום אקסקלוסיביות בהתאמה אישית. 

החברה, לה ניסיון רב, ידע ומקצועיות מתמחה במערכות אלומיניום מתקדמות, והם היבואנים הבלעדיים של חברת systems .RABEL מערכות אלו תוכננו במיוחד לביצועים גבוהים מבחינת בידוד תרמי ואקוסטי, מה שהופך אותן למתאימות לחסכון באנרגיה ועמידות בכל תנאי מזג אוויר. מדובר במוצרים הכי מתקדמים בתחום העיצוב המינימליסטי והחיסכון האנרגטי.

 

 

סוג פרופילים אלומיניום

סוג הפרופיל, העיצוב שלו והעובי שלו משפיעים על מראה הבית כולו, לכן חשוב להתאים אותו לתפיסה העיצובית של הבית וכמובן שגם את הגוון.

 

יש אפשרות לבחור בין פרופילים אלומיניום דקים, בחיתוך נקי למראה מודרני, פרופילים דקים עם מגרעת בסגנון "בלגי" למראה כפרי ופרופילים רחבים יותר למראה קלאסי.

זכוכית בידודית-בידוד טרמי

 בידוד תרמי טוב מאפשר לשמור על טמפ' נוחות בבית ולצמצם את צריכת האנרגיה בחימום או קירור הבית, ולכן נעדיף להשתמש בזכוכית בידודית. אוויר כלוא הוא אחד הפתרונות הטובים ביותר לבידוד.

זכוכית בידודית מורכבת למעשה משתי זכוכיות שבניהן אוויר כלוא ע"י ספייסר שמגדיר את הרווח בניהן וסופג את הלחות כך שלא יצטברו אדים והזכוכית תישאר שקופה.

ככל שהמרווח בין הזכוכיות יהיה גדול יותר הבידוד התרמי יהיה יעיל יותר. בחברת "קסטן" מדגישים כי שילוב של זכוכית בידודית יחד עם מערכת מינימל סופר- תרמי מעניקה בידוד תרמי ואקוסטי מושלם –בהתאם לצרכי הלקוחות.

 

המערכת מצטיינת בפרופיל מינימליסטי בעובי 26 מ"מ ומאפשרת התקנת דלתות הזזה במשקל של עד 1200 ק"ג, בגובה של עד 6 מטר וברוחב של 3 מטר כל כנף (כולל אפשרות למערכת חשמלית עם שליטה מרחוק).

תריסים וארגזי תריסים

ישנם שלושה סוגי תריסים עיקרים: תריסי גלילה, תריסי רפפה ותריס צלון.

 

 

 

תריס גלילה:

נגלל לתוך ארגז תריס הנמצא מעל הפתח במסילות שקועות בקיר ע"י מנוע חשמלי. לרוב נעדיף שארגז התריס מעל החלון יהיה סמוי ככל שניתן. כך נקבל מראה נקי ואלגנטי. שימוש בארגז סמוי מצריך דיוק בתכנון ובביצוע וצורך לוודא שעובי הקיר מספיק רחב כדי לייצר גישה לתחזוקה.

ארגז תריס "חצי" סמוי:

גם כן שקוע כולו בקיר מעל הפתח והגישה אליו היא מתוך הבית ולכן הוא אינו סמוי לגמרי.

תריס רפפה:

מערכת של שלבים הנמצאים על גבי ציר ויכולים להסתובב יחד על פי כיוון הידית שפותחת או סוגרת אותם. מערכת זו מאפשרת שליטה על כמות האור והאוויר שנכנסים לבית אך היא אינה יכולה "להעלם" לחלוטין כמו תריס גלילה ולאפשר מראה נקי רק של החלון.

צילון: 

הוא למעשה תריס ונציאני חיצוני נערם לתוך ארגז תריס ע"י מנוע חשמלי כמו תריס גלילה. היתרון הבולט שלו הוא בסיבוב השלבים ובכך מאפשר לשלוט על כמות האור והאוויר כמו תריס רפפה ועדיין לשמור על מראה נקי.

חלונות אלומיניום-תכנון וביצוע קסטן

מיקום החלון בגליף

הגליף הוא למעשה עובי הקיר, ואנו יכולים להחליט אם אנחנו רוצים למקום את החלון במישור הפנימי של הקיר או במרכזו, החלטות אלו יש לקבל כבר בשלבי התכנון. הסיבה: הן יכולות להשפיע על עובי הקיר, על בחירת ספי החלונות ותכנון מערכת ארגזי התריס.

במידה ונחליט על מיקום החלון בגליף פנימי יש לקחת בחשבון שסביב החלון יהיה פרופיל "הלבשה" שתפקידו להסתיר את החיבור בין הקיר לפרופיל החלון ובכך מתעבה המראה של הפרופיל.

 

מיקום החלון בגליף מרכזי מצריך בדיקה של עובי הקיר: האם הוא מספיק עבה בכדי לקבל את כל מערכת החלון והתריס והחלטה על סוג סף החלון הפנימי. האם יהיה המשכי לסף השיש החיצוני, האם יהיה בגוון אחר או אפילו חומר אחר כמו עץ.

Uncompromising quality. Countless possibilities

קסטן ממשיכה להתחדש ולהרחיב את מגוון מוצריה אשר מקנים אפי מיוחד לכל פרויקט בתחומי האלומיניום, ההצללה, הזכוכית, התריסים וקירות מסך זה למעלה מ-30 שנה. בכדי לספק ללקוח את המוצר המושלם, אנו בקסטן מעסיקים עובדים ותיקים בעלי מיומנויות מקצועיות מהגבוהות במשק בשילוב של טכנולוגיות מתקדמות ויבוא מוצרים חדשניים מתקדמים.

לייעוץ מקצועי ופרטים נוספים ניתן לפנות לקסטן מערכות אלומיניום מתקדמות

טל: 04-6527748

ווטסאפ עסקי: 054-9500101

 

אימייל: office@kastan.co.il

תפריט נגישות